Facebook
RSS

Innováció * Ifjúságügy * Élmény * Pedagógia

 

Az ÖkoStart Alapítvány 2010-ben jött létre, azzal az elsődleges céllal, hogy a fiatalok nevelésében, oktatásában innovatív, építő szerepet töltsön be, továbbá a társadalom alapját jelentő családokat és a családi szerepeket megerősítse. Fő célcsoportunk a gyermekek és az ifjúság – tizenévesek és huszonévesek. Erre utal az alapítvány elnevezése is, hiszen az ‘öko’ szó eredeti jelentése ‘ház, otthon’. Valamint kiemelt cél a fiatalok társadalom- és környezettudatos nevelésének elősegítése nem-formális oktatás eszközeinek igénybevételével.

Tevékenységünk arra irányul, hogy az alapítvány élmény-alapú pedagógiai módszertanokat dolgozzon ki vagy adaptáljon, és ezeket a hazai köznevelésbe, ifjúsági programokba és felnőttoktatásba is minél szélesebb körben integrálja.

Az alapítvány ennek megfelelően folyamatosan dolgoz ki tréningtematikákat és egyéb metodikákat elsősorban tizenévesek és fiatal felnőttek részére, de innovatív tevékenysége egészen az óvodától a felnőtt generáció képzéséig terjed.

Az alapítvány munkatársai több EU-s pályázat szakértői voltak. Az ÖkoStart uniós forrásból támogatott többéves projektek szakmai vezetője és projektvezetője is volt az elmúlt években. Továbbá részt vett egy kétéves Grundtvig nemzetközi projektben is, amely során alkalma volt elsajátítani a nemzetközi projektmenedzsment és a nem-formális oktatás minőségbiztosításának ismereteit.

Öko-filozófiánk:

A mostani gyermek és ifjúsági generáció olyannyira egy “eltechnologizált” világban él, hogy tömegek nőnek fel a természettel való kapcsolat nélkül, hiszen ma már a falvakban is a számítógép vagy Tv előtt töltik a fiatalok a szabadidejüket. Úgy gondoljuk, hogy az egészséges lelki fejlődéshez és a realisztikus gondolkodásmód kialakulásához kulcsfontosságú a zöld környezettel való tapasztalati ismerkedés, kapcsolat is. Anélkül, hogy a természetnek valamilyen magasabb rendű, vagy elvont tartalmat adnánk, hiszen ez az ember eredendő, originál élettere.

Környezettudatosság alatt azt értjük, hogy szeressük, folyamatosan ismerkedjünk a körülöttünk lévő természettel, élővilággal, valamint vállaljunk felelősséget is iránta. Kívánatosnak tartjuk, hogy ez a fajta szemlélet jelen legyen gyermekeink nevelésében, oktatásában is.

Közösségépítő kalandtúra a Vértesben

Kihasználva a jó időt, ma lélekápoló, valamint közösségépítő kalandtúrán vettünk részt a Vértesben olyan szakemberekkel és önkéntesekkel, akik akár a mi szervezésünkben, akár más civil szervezeteknél hátrányos helyzetű vagy különböző ...

Ifjúsági vezetőkkel meetingeltünk

Fiatalokat segítő szervezetek vezetőivel és ifjúságvezetőkkel tartottunk egész napos tréninget. Témánk a kis erőforrású civil szervezetek munkájának dinamizálása volt, illetve az, hogy az önellenőrzés, mint eszköz hogyan segítheti a szervezetek ...

Kinn az osztály 2015/16-os beszámolók

Kedves Látogató! Örömmel értesítjük, hogy a Kinn az Osztály Nap 2015/16-os tanávben megvalósult programjairól képes rövid beszámolókat tettünk közzé. Ha még nem tette, kérjük csatlakozzon idén is a programhoz! Az élménybeszámolók itt: ...

JÖN! Kinn az osztály nap a 2016/17-es tanévben is.

Tudta, hogy a Plymouth Egyetem kutatásai is alátámasztják, hogy a természet közeli tanulási élmény hozzájárul a gyermekek tanulmányi eredményének javulásához, személyiségének fejlődéséhez, erősíti bennük a szociális készségeket, és csökkenti a ...

Nemzetközi ifjúságvezető képzés Budapesten

Alapítványunk 2016. október 1. és október 7. között nemzetközi képzést tartott ifjúságvezetők részére Budapesten. A hét napos tréningre nyolc országból 30 pedagógus, ifjúságvezető, fiatal önkéntes érkezett, akik a tehetséggondozás és ...